Spis treści
Od Wydawcy
Od Autorki
Wprowadzenie do tematyki
Humor z „prawego fotela”
Autorska typologia kandydatów na kierowców
Postawa typu „Agresor”
Postawa typu „Arogant”
Postawa typu „Dyplomata”
Postawa typu „Loser”
Postawa typu „Negocjator”
Postawa typu „Prymus”
Postawa typu „Racjonalista”
Postawa typu „Słodziak”
Postawa typu „Strateg”
Postawa typu „Twardziel”
Postawa typu „Wesołek”
Postawa typu „Żebrak”
Reakcje na sukces i porażkę egzaminacyjną
Reakcje na sukces egzaminacyjny
Reakcje na porażkę egzaminacyjną
Stres jako czynnik determinujący zachowanie człowieka
Stres jako element funkcjonowania człowieka w środowisku materialnym i osobowym
Zachowanie człowieka w sytuacji stresowej – ujęcie psychofizyczne
Wpływ stresu na efektywność działania
Osobnicze reakcje na stres
Radzenie sobie ze stresem
Motywacja jako czynnik determinujący zachowanie człowieka
Motywacja jako element osobowości
Prawa motywacji Yerkesa-Dotsona
Facylitacja społeczna
Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna podczas egzaminu na prawo jazdy
Emocje jako czynnik determinujący zachowania człowieka
Emocje jako element osobowości
Temperament jako element osobowości (Teoria Hipokratesa-Galena)
Źródła wzmocnienia emocji negatywnych na egzaminie
Źródła wsparcia w pokonaniu negatywnych emocji na egzaminie
Rola instruktora i egzaminatora w kształtowaniu emocji pozytywnych
Przyczyny niepowodzeń egzaminacyjnych
Przyczyny formalne
Przyczyny zdrowotne
Przyczyny emocjonalne niepowodzeń egzaminacyjnych
Przyczyny merytoryczne
Problemy z komunikacją jako przyczyna niepowodzeń egzaminacyjnych
Problemy z komunikacją interpersonalną w szkoleniu
Problemy z komunikacją interpersonalną w egzaminowaniu
Sylwetka nauczyciela instruktora-edukatora
Postawy nauczyciela – instruktora a postawy uczestników kursu
Techniki motywacyjne
Obszary szkolenia/treningu
Dekalog prowadzącego zajęcia instruktora-nauczyciela
Uwagi końcowe
Bibliografia